• Geen enkele moeite met heuvelachtig terrein of sterke tegenwind
  • Beter zicht met geïntegreerde LED-verlichting
  • Fietsen met de voelbare luxe van lederen handvatten
  • High tech in harmonieus design met glossy belettering

Grenoble C380 HMB

Grenoble C380 HMB image

Overzicht

Ontdek de Grenoble C380 HMB

Van de bijzonder krachtige ondersteuning en het schakelgemak is nauwelijks iets te zien. Dat komt omdat de maar liefst 65 Nm sterke motor, de accu en de innovatieve krachtoverbrenging harmonieus in het frame zijn opgenomen. Onder het trappen draai je met het rechter handvat vloeiend naar de juiste overbrenging. Geheel traploos: van snel wegkomen bij het verkeerslicht tot flink opschieten in de hoogste versnelling. Brede banden, een verende voorvork en een gelzadel met verende zadelpen vangen alle oneffenheden voor je op.

Veelgestelde vragen over de Grenoble C380 HMB

Hoe werkt een elektrische fiets?

Een elektrisch systeem bestaat uit een aantal hoofdcomponenten:

  • Accu; geïntegreerd in de bagagedrager of bij de trapas (afhankelijk van het model); 
  • Motor; geïntegreerd in het frame bij de trapas of in het voorwiel;
  • Display; geplaatst op het stuur; 
  • Sensoren; elk elektrisch systeem heeft een snelheidssensor die, zoals gezegd, meet hoe snel er wordt gereden. Verder wordt het rijgedrag bepaald door een rotatiesensor of een trapkrachtsensor afhankelijk van het model. Het Impulse systeem heeft nog een vierde sensor, te weten de shift sensor. De Shift Sensor signaleert dat je schakelt en zorgt vervolgens voor een kleine onderbreking van de ondersteuning van de motor. Zo schakelt de fiets soepel naar de volgende versnelling. Dankzij de Shift Sensor kan je gewoon doortrappen tijdens het schakelen. De sensoren tezamen bepalen bij het door jouw ingestelde ondersteuningsniveau en de trapkracht die je levert hoeveel ondersteuning de motor biedt. Het ondersteuningsniveau stel je zelf in middels de handvatbediening.

Hoe werkt een e-bike?

Welke factoren zijn van invloed op de actieradius?

De actieradius is afhankelijk van verschillende factoren. Zo heeft de snelheid waarop gereden wordt heeft een grote impact. Zie hieronder de gemiddelde actieradii bij verschillende snelheden. Naast de snelheid zijn er nog andere externe factoren die invloed hebben op de actieradius. De actieradius die wordt gecommuniceerd in onze brochures en de handleidingen is gebaseerd op gemiddelden. Zo wordt er bijvoorbeeld vanuit gegaan dat de gemiddelde berijder 70 kg weegt, fietst op vrij vlak landschap en actief schakelt.  Hieronder vind u de belangrijkste factoren die de actieradius beïnvloeden:

  • Gewicht. Het totale gewicht van de fiets, berijder en belading heeft invloed op de actieradius.
  • Schakelgedrag. Actief schakelen resulteert in een grotere actieradius. Net als met een auto, zou vanuit stilstand u in de laagste versnelling moeten beginnen. Begin nooit in de zwaarste versnelling, dit gaat ten kosten van de actieradius.
  • Type sensor. E-bikes zijn uitgevoerd met een trapkrachtsensor of rotatiesensor. Een trapkrachtsensor vergroot uw eigen kracht waarbij een rotatiesensor alleen ondersteunt als er getrapt wordt. Anders gezegd krijgt de berijder bij een rotatie sensor altijd maximale ondersteuning wat tot een kortere actieradius leidt.
  • Type wegdek. De ondergrond waarop u fietst heeft grote invloed op de actieradius. Zo zal fietsen op onverhard wegdek leiden tot een lagere actieradius
  • Weer en WindWind mee of wind tegen vergroot of verlaagt uw actieradius. Ook temperatuur heeft hier invloed op. Zo kan bij extreem lage temperaturen (< o graden) de accu minder energie opslaan waardoor u minder kilometers kunt fietsen.
  • Heuvelachtig landschapOp vlak landschap kunt u verder fietsen als in de heuvels. De grootte van de impact is ook afhankelijk van het type elektrische systeem. Zo is een middenmotor meer geschikt voor heuvels als gevolg van betere thermische stabiliteit van de motor
  • Bandenspanning

Aangezien je waarschijnlijk een aantal van de bovenstaande factoren ervaart, hier een aantal voorbeelden van de grootte van de impact;

  • Fiets je op goed asfalt in heuvelachtig gebied en ben je 95kg, dan zul je mogelijk tot 20% minder actieradius ondervinden dan staat aangegeven in de gemiddelde actieradius
  • Indien je fietst met forse wind tegen kan dit tot 40% actieradius schelen
  • Fietsen op onverhard wegdek scheelt ca. 30% actieradius versus rijden op asfalt

Specificaties van Grenoble C380 HMB

Highlights

  • Motor Bosch Performance Line 3.0 (65 Nm)
  • Family Grenoble
  • Voorvork vering binnenbalhoofd

Algemeen

  • Family Grenoble
  • Frame omschrijving Stabiel lichtgewicht oversized aluminium frame met 68,5° balhoofdhoek en 69,5° zithoekgeometrie voor een rustig en comfortabel rijgedrag. Lage instap frame met fraaie lage en ruime instap, enkele buis en geïntegreerde kabels.
  • Frame materiaal Aluminium
  • Voorvork materiaal Aluminium
  • Bagagedrager Aluminium MIK HD-systeem drager
  • Voorvork vering binnenbalhoofd
  • Stuur omschrijving Aluminium, comfort gebogen model
  • Zadelpen vering Ja
  • Kettingkast model Kunststof
  • Velgen Ryde Eco 19
  • Segment Elektrische fietsen
  • Slot omschrijving Ringslot met optie voor een insteekslot om je fiets vast te zetten voor extra veiligheid
  • Zithouding Rechtop
  • Stuurpen verstelbaar Ja
  • Veerweg voorvork 30 mm
  • MIK systeem drager Ja
  • Handvat type Gazelle Aero leather
  • Jasbeschermer Ja
  • Handvatten Luxe lederen handvatten voor een verfijnd gevoel en extra comfort
  • Slot veiligheids niveau ART ** gecertificeerd
  • standaard type achterstandaard
  • Slot AXA Defender
  • Stuurpen omschrijving Gazelle Switch, handmatig traploos verstelbaar
  • Geïntegreerde verlichting Ja
  • Maximaal gewicht achterdrager 30 kg

E-Bike Techniek

  • Ebike systeem Bosch
  • Motor locatie middenmotor
  • Accu type Li-ion
  • Max. snelheid (km/u) 25 km/h
  • Accu kan worden vervangen Ja
  • Aantal ondersteuningsniveaus 4
  • Display bedieningsunit Ja
  • Hulp bij het lopen Ja
  • Motor Bosch Performance Line 3.0 (65 Nm)
  • Accu systeem Bosch
  • Display model Bosch Intuvia LCD midden
  • Koppel 65
  • Display afneembaar Ja
  • Motorsensor rotatiesensor, snelheidssensor, trapkrachtsensor
  • Display locatie middendisplay
  • Acculader omschrijving 4 Ah

Schakelen & Remmen

  • Tandwiel voor 38
  • Tandwiel achter 18
  • Aandrijving Ketting


#goedbezigfietser

Volg ons op Instagram @gazellebikes & post je eigen mooie Gazelle foto's met #gazellebikes