Rotterdam met Clarissa

3 juli 2018
Fietsen

Clarissa Slingerland, brein en drijvende kracht achter pr-bureau MissPublicity heeft het nooit níet druk. Is het niet met werk, dan wel met reizen.

Clarissa Slingerland, brein en drijvende kracht achter pr-bureau MissPublicity heeft het nooit níet druk. Is het niet met werk, dan wel met reizen. Maar wij merken niets van dat alles: ze is warm, hartelijk en geïnteresseerd. Tijdens het interview stelt ze minstens zoveel vragen als ze er beantwoordt. Van meisje uit de bollenstreek tot self made business woman.

‘Als je het Centraal Station uitkomt, wat de laatste jaren heel erg is opgeknapt, loop je zo de West- Kruiskade op. Vroeger zaten er vooral Chinese eethuizen, maar het aanbod wordt steeds breder. Al zit het meeste wel in de Aziatische hoek.

Takumi bijvoorbeeld: dat was het eerste ramenrestaurant van Nederland. Daar staan mensen echt voor in de rij. En er zit een geweldige nieuwe Vietnamees: Pho. De West-Kruiskade was altijd een plek waar mensen niet graag kwamen maar het wordt steeds toegankelijker, zonder authenticiteit te verliezen.’

Clarissa groeide op in de bollenstreek – in Sassenheim om precies te zijn – maar woont inmiddels al langer in Rotterdam dan erbuiten. ‘Ik ben echt een stadsmens. Toen ik hier net woonde, kwam ik vaak bij Het Snijdertje in het Maho-kwartier, een kleermakerij van een heerlijk stel dat altijd een beetje op elkaar zat te brommen. Daar liet ik kleding verstellen of broeken inkorten, en dan voelde ik me zó stads.

Dat hadden we niet in Sassenheim. Geweldig vond ik dat.’ ‘Maho’ staat voor Maag van Holland, een wijk vlak bij Rotterdam Blaak. ‘Daar zit alles door elkaar: winkels, boetiekjes, horeca. Een Feyenoordcafé. De laatste jaren is het gebied ontzettend ontwikkeld en kwamen er veel nieuwe zaken bij. Waaronder Sajoer, een sapbar waar Gaby of een van de meiden die er werken heerlijke slowjuices maakt. Alles wordt voor je neus gemaakt, en je kunt er ook fantastische açaïbowls en heerlijke soepen eten. Ondanks alle nieuwe zaken is de sfeer in de buurt hetzelfde gebleven – er is alleen meer bijgekomen. Het Maho-kwartier ademt authenticiteit. En er is altijd iets te ontdekken.’

Gerelateerde blogs